Notice: Undefined index: in /home/koocheho/public_html/wp-content/themes/parsinews/page-templates/parts/device/offcanvas-smartmenu.php on line 30

Notice: Undefined property: WP_Error::$name in /home/koocheho/public_html/wp-content/themes/parsinews/page-templates/parts/device/offcanvas-smartmenu.php on line 31

اظهارات جنجالی رئیس سازمان سینمایی درباره « بهروز وثوقی »:

بهروز وثوقی می‌تواند به ایران بازگردد و فیلم بازی کند

بهروز وثوقی- پایگاه هنری کوچه هنر- چارسو

پایگاه خبری کوچه هنر(چارسو)؛ همزمان با آغاز سال نو ، پیش از مراسم تحویل سال، « محمد خزایی »، رئیس سازمان سینمایی در اظهاراتی جنجالی حضور و فعالیت « بهروز وثوقی » در ایران را بلامانع اعلام کرد.

«محمد خزاعی»، رئیس سازمان سینمایی با حضور در ویژه برنامه نوروزی شبکه دو سیما اعلام کرد که «بهروز وثوقی» بدون هیچ مشکلی می‌تواند به کشور ایران بازگردد و فیلم بازی کند.

وی در پاسخ به این سوال که هنرمندانی که خارج از کشور حضور دارند می‌توانند در سال جدید به ایران بازگردند گفت:

درخواست‌های زیادی داریم از هنرمندان خارج از کشور که خواهان بازگشت به کشور هستند. واقعیت امر این است که هیچ منعی وجود ندارد.هر کدام از هنرمندان خارج از کشور که در چارچوب قوانین بخواهند کار کنند مشکلی وجود ندارد. من حتی میخواستم از استاد بیضایی دعوت کنم فیلم جدیدش را در ایران بسازد. من دیدم که چند وقت پیش مطرح شده بود که استاد «بیضایی» دوست داشتند که فیلم بسازند و من می‌خواستم از ایشون دعوت کنم که بیایند ایران و فیلم بسازند.

برخی از این هنرمندان پیش از انقلاب می‌توانند بیایند و کارشان را انجام بدهند. چون ما درخواست‌های فراوانی از وزارت ارشاد داریم که این هنرمندان درخواست برگشت دارند. شرایط آن‌ها بررسی می‌شود و اگر طبق قانون باشد، می‌توانند کار کنند.

خراعی تاکید کرد: بهروز وثوقی می‌تواند به ایران بازگردد و بدون مشکل فعالیت کند.

بازگشت بهروز وثوقی

بهروز وثوقی کیست؟

خلیل وثوقی در ۲۰ اسفند ۱۳۱۶ در شهرستان خوی به دنیا آمد. خلیل وثوقی با نام هنری «بهروز وثوقی» فرزند اول خانواده است و او چهار برادر بنام‌های چنگیز، بهزاد، شهراد و فیروز دارد. بهروز خان در ۶ ماهگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت کردند و در خیابان خرمشهر ساکن شدند، پدرش محمود وثوقی و مادر پاپول جعفرزاده چهراقی نام دارند.

بهروز وثوقی بعد از اینکه ۲ بار در کنکور سراسری رد شد در اداره بهداشت خرمدره زنجان شروع به کار کرد اما بخاطر توهینی که به یکی از بازرس‌های محلی کرد از کار اخراج شد!

در سال ۱۳۳۱ وقتی ۱۵ ساله بود با دیدن فیلم «ولگرد» با بازی مرحوم ناصر ملک مطیعی عاشق بازیگری شد و جرقه رفتن به دنبال این هنر در وجودش شعله ور شد.

در نهایت و در سال ۱۳۳۴ وقتی ۱۸ ساله بود توسط یکی از چهر‌های هنری قدیمی بنام مسعود صمدی به امر بازیگری در نقش‌های کوتاه در سینما بکار گرفته شد. اما شروع حرفه‌ای و جدی‌اش در سال ۱۳۳۷ وقتی ۲۱ ساله بود با فیلم «طوفان» رقم خورد و سال ۱۳۴۰ با فیلم «صد کیلو داماد» مورد توجه قرار گرفت.

بهروز وثوقی در سال ۱۳۴۸ وقتی ۳۲ ساله بود با فیلم «قیصر» به کارگردانی مسعود کیمیایی به یکبار مورد توجه قرار گرفت و به ستاره پُر طرفدار و محبوب بدل شد.
او سال ۱۳۵۰ نیز با فیلم «داش آکل» و سپس فیلم «گوزن ها» در سال ۱۳۵۳ بسیار درخشان ظاهر شد.

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://koochehonar.ir/?p=9839

مطالب مرتبط

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پایگاه خبری کوچه هنر-محمد براتی-چارسو

پیشنهادی: