Notice: Undefined index: in /home/koocheho/public_html/wp-content/themes/parsinews/page-templates/parts/device/offcanvas-smartmenu.php on line 30

Notice: Undefined property: WP_Error::$name in /home/koocheho/public_html/wp-content/themes/parsinews/page-templates/parts/device/offcanvas-smartmenu.php on line 31

واکنش تند هنرمندان به ورود شاخ های مجازی به صحنه تئاتر

شاخ به شاخ با صحنه تئاتر/ ورود شاخ های مجازی به تئاتر

شاخ مجازی و صحنه تئاتر - پایگاه خبری کوچه هنر - چارسو

به گزارش پایگاه خبری کوچه هنر(چارسو)؛ انتشار اخبار و تصاویری از اجرای یک گروه تئاتر با حضور بلاگر ها و اصطلاحاً شاخ های مجازی در چند روز اخیر واکنش های بسیاری را در جامعه هنرمندان و عموم مردم به دنبال داشته است و موجی از اعتراض و انتقاد کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و همچنین فعالان هنری به راه افتاده است.

تماشاخانه‌های دولتی بیشترین نمایش‌ها را روی صحنه دارند، اما این کمیت نتوانسته تماشاگر تئاتر را راضی نگه دارد. بیشتر سالن‌های نمایش، صندلی سالن‌هایشان پر نمی‌شود و همین موضوع باعث شده که برخی کارگردانان برای کشاندن مخاطب به سالن دست به هر ترفندی بزنند!
به اعتقاد بسیاری از فعالان عرصه هنر، تئاتر دیگر آن کیفیت اجرای گذشته را ندارد و با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی بلیت برخی نمایش‌ها مردم کمترین وقت را می‌گذارند و گروه‌های تئاتری برای آوردن تماشاگر به سالن دست به هر شگردی می‌زنند.
شبنم مقدمی بازیگر سینما و تئاتر در واکنش به ورود شاخ های مجازی به تئاتر در صفحه اینستاگرامش نوشت:«صحنه،حتما ارث ِ پدر ِ هیچکس نیست! اما پر واضح است جای هرکس و ناکسی روی صحنه نیست!و نام ِ هر لاطائلاتی که بر سکویی اجرا می‌شود نمایش نیست!تئاتر قداست نه،اما حرمت دارد! آبرو دارد،اصالت دارد.هیچکس،احدی،صاحب تماشاخانه‌ی شخصی یا هرکس که گمانش می‌رود صِرف ِ دوزاردهشاهی پول ِ ته ِ جیبش سرمایه‌گذار ِ تئاتر است یا هرآنکس که نمی‌دانیم به چه دلیل مجوز اجراهای این‌چنین سخیف و بی‌محتوا را صادر می‌کند، به هیچ بهانه،اعم از پول یا غیره اجازه‌ی بی‌احترامی به ساحت ِتئاتر و اهل ِ آن را ندارد.تمام کنید این بساط فضاحت و تحقیر و‌ابتذال را.اهالی ِ حرفه‌ای و شریف تئاتر را نیازارید بیش از این.کم غم ندارند که بار ِ دل‌شان هم می‌شوید!تمام کنید این نمک به زخم پاشیدن‌های مدام را.چطور توی چشم ِ این همه جوان ِ بااستعداد و قابل،که به‌خون ِ دل و هزار هزینه درس خوانده‌اند،دوره و کلاس گذرانده‌اند،هزار امید در دل پرورانده‌اند نگاه می‌کنید،در را به‌رویشان می‌بندید،به ریش‌شان می‌خندید و بعد این کارها را با این آدم‌ها روی صحنه می‌فرستید؟ توضیح‌تان چیست؟ مسئولش کیست؟ یک نفر این افتضاح را گردن بگیرد.»

موضوع شاخ های مجازی و تئاتر پیش‌تر نیز مورد انتقاد بوده است؛ هانی صالحی (بازیگر نمایش شب‌نشینی با مولیر اجرا شده در جشنواره تئاتر فجر) در گفتگو با برخی رسانه‌ ها گفته بود: امروزه ما بیشتر شو و جنگ نمایشى داریم تا تئاتر. وقتى پاى شاخ مجازى و رپر به جا‌ى دانشجو‌ى بازیگر‌ى تئاتر به صحنه کشیده می‌شود، تکلیف روشن است!

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://koochehonar.ir/?p=9822

مطالب مرتبط

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پایگاه خبری کوچه هنر-محمد براتی-چارسو

پیشنهادی: