Notice: Undefined index: in /home/koocheho/public_html/wp-content/themes/parsinews/page-templates/parts/device/offcanvas-smartmenu.php on line 30

Notice: Undefined property: WP_Error::$name in /home/koocheho/public_html/wp-content/themes/parsinews/page-templates/parts/device/offcanvas-smartmenu.php on line 31

صدا و سیما:

ساز صدا و سیما کوک می شود

پایان ممنوعیت ساز در صدا و سیما؟ سوالی که این روزها بسیار شنیده می شود. دبیر شورای عالی هنر با اشاره به تصویب سند موسیقی گفت: با تصویب این سند هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق و اجازه لغو کنسرت را ندارد و صدا و سیما باید آن را نمایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری کوچه هنر(چارسو)؛ محمد حسین ایمانی خوشخو سه شنبه بیست و سوم مرداد- در نشست خبری حوزه هنری که به منظور تشریح مستندات هنری مصوب این شورا برگزار شد، اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی یکی از نهادهای هنجاری و قانونگذاری در حوزه هنر است و دارای شورایی به نام حوزه هنری است که تا سال ۱۳۸۷ اقدامات مهمی از جمله جایزه جلال آل احمد و فرهنگستان را انجام داد.

وی افزود: کمیسیون هنر و معماری که تشکیل شد به عهده شورا گذاشته شد. در دوران مدیریت شهید رئیسی، شورای هنری فعال بود و هفته ای دو بار ۴۲ جلسه برگزار و ۱۹ مصوبه اتخاذ شد.

ایمانی خوشخو گفت: مشکل اصلی در یک کشور جزیره ای اقدام است. وسایل مختلفی در هنر وجود دارد که هیچ ارتباطی با هم ندارند و گاهی به موازات هم کار می کنند. این ناهماهنگی به شدت بر شورا تأثیر گذاشت.

وی ادامه داد: همه نهادهای فرهنگی و هنری از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد، وزارت علوم و چند نهاد دیگر در شورای هنری عضویت دارند و این ناهماهنگی ها در شورا برطرف شد.

دبیر شورای هنری گفت: پس از تشکیل شورا ۶ سند اولیه از جمله سند معماری داشتیم که پس از ۸ سال در زمین به تصویب رسید.

 

پایان ممنوعیت ساز در صدا و سیما-ساز-و-موسیقی-در-تلویزیون-رامبد-جوان-خندوانه-کوچه-هنر--چارسو
پایان ممنوعیت ساز در صدا و سیما؟

برای دیدن جزئیات سند ملی موسیقی اینجا کلید کنید

ایمانی خوشخو الزام همه نهادها به هنر معماری اسلامی را یکی از پیامدهای تصویب سند معماری خواند و با اشاره به تصویب سند موسیقی گفت: با تصویب این سند هیچ نهادی حق ندارد. . و اجازه لغو کنسرت. بر اساس این سند، رادیو باید تمام آلات و آلات موسیقی را نمایش دهد.

وی همچنین تصویب سند هنرهای نمایشی و به دنبال آن تصویب ایجاد بنیاد ملی تئاتر ایران را مورد تاکید قرار داد و افزود: سند هنرهای تجسمی نیز تصویب شد که به تصویب رسید. یکی یکی از پیامدهای آن در مورد حراجی ها این بود که قبلاً هیچکس اجازه حضور در این حراجی ها را نداشت.

ایمانی خوشخو همچنین به تصویب ایجاد شهر بین المللی صنایع خلاق و فرهنگی اشاره کرد و افزود: بر اساس ابلاغیه رئیس جمهور شهید، این بنا در ۳۰۰ هکتار در تهران ساخته می شود. تاکنون ۱۲ سرمایه گذار معروف قصد خود را اعلام کرده اند. آمادگی برای شهر بین المللی صنایع خلاق و فرهنگی.

وی همچنین تصویب سند سینما را یادآور شد و اظهار داشت: در این دوره با توجه به اهمیت حوزه سینمایی سند سینما در کارگروهی تهیه و پس از ۱۰ جلسه تخصصی در نهایت دوشنبه گذشته به تصویب رسید.

دبیر شورای هنری تصریح کرد: در اسناد قبلی فرصت ها و توانمندی های راهبردی مشخص شده است که باید از آنها استفاده کرد.

ایمانی خوشخو گفت: سند فیلم حق و حقوق همه متولیان امر را نشان می دهد. همچنین دارای ۱۰ آیین نامه اجرایی است که هنوز به تصویب نرسیده است که از آن جمله می توان به قانون حقوق مخاطبان، حقوق و مسئولیت های مدیران فیلمبرداری، قانون حقوق فیلم و سرمایه گذاری اشاره کرد.

وی تاکید کرد: این آیین نامه باید با همکاری همه دست اندرکاران تصویب شود.

ایمانی خوشخو تصریح کرد: شورای راهبردی نیز متشکل از تمامی بازیگران سینما اعم از حقوقی و صنفی تشکیل شده است.

دبیر شورای هنری یادآور شد: سند موسیقی ۶۰ کشور از جمله ژاپن، کره جنوبی و حتی آفریقا برای تصویب سند موسیقی بررسی شده تا این اصول سازنده و فراگیر اجرایی شود.

وی افزود: سند موسیقی از بالاترین مقام صادر و وزارت کشور نیز ابلاغ کرد. بنابراین هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق لغو هیچ کنسرتی را ندارد.

ایمانی خوشخو گفت: آموزش و پرورش با وجود عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی این یکی از نهادهای ضعیف تری بود که فقط در چند جلسه شورا شرکت می کرد.

حال باید دید بعد از این مصوبات، ممنوعیت ساز در صدا و سیما پایان می یابد یا خیر.

 

«سند ملی موسیقی جمهوری اسلامی ایران» در جلسه ۸۹۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۵۴ مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (بنا به پیشنهاد شورای هنر و ستاد فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه) به تصویب رسیده است.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://koochehonar.ir/?p=10082

مطالب مرتبط

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پایگاه خبری کوچه هنر-محمد براتی-چارسو

پیشنهادی: