Notice: Undefined index: in /home/koocheho/public_html/wp-content/themes/parsinews/page-templates/parts/device/offcanvas-smartmenu.php on line 30

Notice: Undefined property: WP_Error::$name in /home/koocheho/public_html/wp-content/themes/parsinews/page-templates/parts/device/offcanvas-smartmenu.php on line 31

خبری که جامعه هنری ایران را در شوک فرو برد:

رضا داوود نژاد درگذشت

رضا داودنژاد، برادر زهرا داود نژاد و پسر علیرضا داوود نژاد درگذشت

به گزارش پایگاه خبری کوچه هنر(چارسو)، رضا داودنژاد بازیگر سینمای ایران که از چندماه پیش درگیر عفونت خونی شد و در بیمارستان بستری بود، ساعتی قبل در سن ۴۴ سالگی درگذشت.

رضا داودنژاد فعالیتش در سینما را از دوران کودکی و با فیلم «بی پناه» شروع کرد طی سال های فعالیتش در فیلم های مطرحی چون «مصائب شیرین»، «مرهم»، «خیابان های آرام»، «هوو»، «لامینور»، «بی رویا» و … بازی کرد. او در سریال های خاطره انگیزی چون ««پشت کنکوری ها»، «باغچه مینو»، «زندگی به شرط خنده» و «متهم گریخت» هم جلوی دوربین رفته بود.

او که از چند ماه پیش درگیر عفونت خونی شد و در بیمارستان بستری بود، روز ۱۳فروردین درگذشت. بازیگری که از لحاظ هنری چندان کارنامه پرباری نداشت، اما چهره دوست داشتنی و مهربان او و بازی در یک فیلم ساختارشکن اواخر دهه ۷۰ در اذهان باقی خواهد ماند.

 

 

درگذشت رضا داوودنژادعلت اصلی فوت رضا داوودنژاد از زبان دکترش:

محمدرضا حیدری با اعلام فوت این بازیگر کشورمان گفت: آن مرحوم طی سال‌های اخیر به دلیل نارسایی کبدی دو مرتبه در شیراز عمل پیوند کبد داشتند که شرایط خوبی هم داشتند اما در یک ماه گذشته با یکسری بهم‌ریختگی‌های آنزیم‌های کبدی مواجه شدند.

وی افزود: مرحوم داودنژاد با این شرایط طی یک ماه گذشته به بیمارستان پیوند اعضا مراجعه کرده و بستری شدند اما در طی روند درمان دیگر بدنشان پاسخگو نبود در نهایت به دلیل این بهم‌ریختگی‌های آنزیم‌های کبدی و عفونت خون به رحمت خدا رفته‌اند

بیوگرافی رضا داودنژاد:

رضا داوودنژاد در ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ در یک خانواده کاملاً هنری در تهران به دنیا آمد. این بازیگر فرزند علیرضا داوودنژاد کارگردان حرفه ای و برادر زهرا داوودنژاد بازیگر معروف می باشد. رضا داوود نژاد همچنین یک برادر کوچکتر نیز به نام علی داوود نژاد نیز دارد. این خانواده چندان نیاز به معرفی ندارند چرا که هر کدام از آنها به نحوی عضوی از خانواده سینما و تلویزیون محسوب می‌شوند که اکثر ما ها این عزیز ها را می شناسیم. رضا داوودنژاد تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در رشته علوم انسانی ادامه داده و جزو بازیگرانی است که به دانشگاه نرفته است.

داوودنژاد به‌واسطه حضور در یک خانواده هنرمند، از ۶ سالگی جلوی دوربین فیلم پدرش رفت و یک نقش کوتاه را در بی‌پناه بازی کرد. دومین بازی داوودنژاد در فیلم مصائب شیرین رقم خورد. حضور او در این فیلم همزمان شده بود با موج ورود چهره‌های جوان به سینمای ایران. با دیده شدن این فیلم و فیلم بچه‌های بد، رضا داوودنژاد به یکی از بازیگران شناخته‌شده سینمای ایران تبدیل شد که پایش خیلی زود به دنیای سریال‌ نیز باز شد.

این دیده شدن سبب شد تا وی در دهه ۸۰، در ۱۲ فیلم و ۶ سریال بازی کند. فیزیک خاص داوودنژاد در کنار شیرینی ویژه‌ای که در شکل دیالوگ‌گویی وی وجود داشت سبب شد تا عمدتا آثار کمدی به او پیشنهاد شود. هرچند که نقش‌آفرینی در چند نقش جدی نیز در کارنامه این بازیگر به چشم می‌خورد.

فیزیک خاص داوودنژاد در کنار شیرینی ویژه‌ای که در شکل دیالوگ‌گویی وی وجود داشت سبب شد تا عمدتا آثار کمدی به او پیشنهاد شود. داوودنژاد در تمام این سال‌ها به‌خوبی توانست از این عنوان نگهداری کند و استمرار خوبی را در سینما و تلویزیون داشته باشدآن‌چه سبب محبوبیت و بیشتر دیده شدن داوودنژاد شد، خاطرات خوبی بود که این بازیگر در دهه ۷۰ و ۸۰ برای مخاطبان سینما و تلویزیون رقم زد. این بازیگر برای یک دهه به شکلی متوالی در چندین فیلم و سریال کالت حضور به هم رساند و سبب شد تا به چهره‌ مکمل نقش‌های کمدی تبدیل شود.

داوودنژاد البته در تمام این سال‌ها به‌خوبی توانست از این عنوان نگهداری کند و استمرار خوبی را در سینما و تلویزیون داشته باشد. بازیگری که تمرکز خود را محدود به آثار پدر نکرد و از تجربه‌های متفاوتی در کارنامه ۲۵ ساله خود استقبال کرد.

این در چشم بودن سبب شد تا بیماری وی از همان ابتدای دهه ۹۰ برای مخاطب مهم باشد. در همان زمان که وی برای نخستین‌بار پیوند کبد انجام داد، اخبار بسیاری از وی در رسانه‌ها منتشر شد که این پیگیری رسانه‌ها و مخاطبان، نشان از محبوبیت این بازیگر داشت.

درگذشت این بازیگر در عصر سیزدهم فروردین‌ماه امسال، بیشتر به دروغ سیزده شبیه بود. کسی نمی‌خواست این دروغ را باور کند و خیلی‌ها از بی‌مزه بودن این دروغ سخن می‌گفتند اما استمرار این حرف‌های درگوشی و نبود تکذیبیه برای این خبر، پایان تعطیلات نوروزی امسال را برای بسیاری از مردم، حسابی تلخ کرد.

پایان تعطیلات نوروزی برای بسیاری از مردم تلخ شد؛ سینما و تلویزیون، بازیگر جوانی را از دست داد. بازیگری که در تمام این سال‌ها تلاش کرد تا مخاطبان خود را شاد کند و آنها را در مواجهه با موقعیت‌های جدیدی که بازی می‌کند، به وجد بیاورد. هر چند که یک نام دیگر از خانواده هنرمند داوودنژاد کم شد اما نام رضا داوودنژاد و نقش‌های فانتزی و جالبی که وی در این ۲۵ سال ایفا کرد، هیچ‌گاه از خاطر فیلم‌دوستان و دنبال‌کنندگان سریال‌های ایرانی محو نخواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://koochehonar.ir/?p=9858

مطالب مرتبط

هیچ محتوایی موجود نیست

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پایگاه خبری کوچه هنر-محمد براتی-چارسو

پیشنهادی: